Kredyt | Kredyty – Formalności dla firm
Gdy przedsiębiorstwo potrzebuje środków na sfinansowanie bieżącej działalności lub przyszłych inwestycji, często sięga po kredyt. W wielu wypadkach jest to rozwiązanie najbardziej optymalne. Decyzja o zaciągnięciu kredytu to dopiero początek. Osoby decyzyjne w przedsiębiorstwie muszą się następnie zastanowić nad wyborem najlepszej opcji spośród wielu dostępnych na rynku. Sama procedura zaciągnięcia kredytu dla firm, podobnie jak w przypadku osoby fizycznej, rozpoczyna się od wypełnienia wniosku kredytowego. Należy udzielić w nim informacji odnośnie:
- sumy pieniędzy jaką firma chciałaby od banku uzyskać;
- cel na jaki firma chciałaby zaciągnąć kredyt (w przypadku przedsiębiorstw są to głównie: finansowanie bieżącej działalności lub inwestycje);
- proponowanym okresie spłaty kredytu;
- ilości i wysokości innych zaciągniętych przez firmę, w danym czasie, zobowiązań;
Wiele banków zapewnia możliwość wypełnienia takiego wniosku on-line. Nie polecamy jednak takiego rozwiązania, gdyż oferty przedstawiane na stronach bankowych są skierowane do wszystkich. Brak im indywidualnego podejścia do klienta. Zanim zdecydujemy się wysłać wniosek do konkretnego banku warto skontaktować się z naszym ekspertem, który doradzi gdzie otrzymamy ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb klienta. Tylko spersonalizowana oferta daje gwarancję zadowolenia.
Warto przy tym pamiętać, że banki widzą zapytania złożone w innych bankach. Każde nietrafione zapytanie kredytowe powoduje zmniejszenie wiarygodności w innych bankach. To czy zapytanie kredytowe nie przekształciło się w kredyt inne banki widzą dopiero po ok. miesiącu. Bank po prostu nie wie czy klient nie skorzystał z oferty innego banku i nie wziął kilku kredytów na raz.
Warto jest o tym pamiętać i nie składać wniosków do pierwszego lepszego banku.
Polecamy skorzystanie z naszej pomocy. Nasza usługa jest bezpłatna. To Bank płaci nam za skierowanie klienta, zatem klient może tylko zyskać.
Gdy o kredyt ubiega się firma standardowy pakiet dokumentów, niezbędnych do uzyskania kredytu, obejmuje:
- ostatni PIT (akceptowalna strata);
- podanie numeru NIP;
- dokumenty informujące o sytuacji finansowej danej jednostki. Ten konkretny pakiet dokumentów może obejmować: książkę przychodów i rozchodów, bilans, rachunek zysków i strat za zamknięty rok.
Jeżeli bank, w wyniku przeprowadzonej analizy, pozytywnie oceni zdolność kredytową firmy, to następnym etapem jest podpisanie umowy kredytowej. Po jej podpisaniu zostaną udostępnione środki.